kds

Over deze module

Over deze module

Inhoud ontwikkeld door experts

Deze module is ontwikkeld in opdracht van Stichting mirro. De inhoud van deze site is ontwikkeld door professionals die deskundig zijn op het gebied van slaapproblemen. Bij het vormgeven van de inhoud van de module is gebruik gemaakt van de inzichten uit de positieve psychologie, cognitieve gedragstherapie en mindfulness. Onderwerpen die in de module aan de orde komen zijn:

  • Hoe slaap jij: slaap is iets heel individueels, de ene persoon heeft meer slaap nodig dan de ander. Daarnaast kan de hoeveelheid slaap die je nodig hebt met de leeftijd veranderen.
  • Piekeren en positief denken: slecht slapen gaat vaak samen met piekeren en negatieve gedachten.
  • Dagelijks ritme: regelmaat en stabiliteit in je slaapritme zijn belangrijk voor een goede nachtrust. Dat geldt ook het vermijden van stimulerende activiteiten en voedingsstoffen vlak voor het slapen.
  • Ontspanning: stress en spanning hebben een negatieve invloed op slaap. Om dit tegen te gaan is ontspanning het sleutelwoord.

 


Hoe slaap jij?

De ene persoon heeft meer slaap nodig dan de...

Hoe slaap jij?

Piekeren

Wanneer je slecht slaapt neemt dat vaak ook je...

Piekeren

Dagelijks ritme

Kijk goed naar wat wel en niet helpt om beter te...

Dagelijks ritme

Ontspanning

Stress en spanning hebben een negatieve invloed...

Ontspanning